NVIDIA GEFORCE RTX 5090 Ιδρυτική έκδοση
30 Ιανουαρίου 2025
Τύπος
Κάρτα γραφικών επιφάνειας εργασίας
Τιμή
1.999,99 $
Σε λίγες μόνο ώρες, η Nvidia θα ξεκινήσει επίσημα την επόμενη κάρτα γραφικών της επόμενης ναυαρχίδας, την έκδοση του ιδρυτή GeForce RTX 5090. Μπορεί να υπάρχουν ελλείψεις ή πεζοπορίες, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα εξ ολοκλήρου. Οι hardcore pc gamers περιμένουν περισσότερο από το συνηθισμένο (το GeForce RTX 4090 που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022) για να πάρει μια νέα GPU και είναι πρόθυμοι για αυτό παρά την υψηλή τιμή (το επίσημο MSRP της κάρτας γραφικών είναι $ 1.999), όπως φαίνεται από Οι ουρές που έχουν ήδη αρχίσει να σχηματίζουν έξω από ορισμένα καταστήματα. Πρέπει όμως να πληρώνετε τόσο πολύ, ακόμα κι αν μπορείτε να το αντέξετε οικονομικά; Σε αυτό το άρθρο, θα αντιμετωπίσω αυτό το ερώτημα μετά τη δοκιμή της κάρτας γραφικών αυστηρά από την άποψη του gamer.
Πρώτα απ ‘όλα, μερικές εικόνες του στοιχείου υλικού και το πακέτο που μπήκε μέσα. Ο σχεδιασμός του GeForce RTX 5090 είναι σίγουρα πολύ κομψός και εκτιμώ ότι παίρνει δύο υποδοχές και όχι τρεις.
Εάν είστε κανονικός αναγνώστης WCCFTECH, πιθανότατα είστε καλά ενημερωμένοι σε όλες τις προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά του GeForce RTX 5090 μέσω της κάλυψης του υλικού μας. Ακόμα, μια γρήγορη ανασκόπηση είναι εντάξει. Πρόκειται για GPU τέρας με 21760 CUDA Cores, 32 GB GDDR7 VRAM, διεπαφή μνήμης 512-bit, 3352 κορυφές AI για λειτουργίες Tensor Cores και 318 TFLOPS για εργασίες ανίχνευσης ακτίνων. Με όλα αυτά, δεν είναι περίεργο ότι απαιτεί 1000W ισχύος συστήματος, σχεδιάζοντας μέχρι 575W για τον εαυτό του.
Από την πλευρά της παραγωγικότητας, η σειρά RTX 50 περιλαμβάνει υποστήριξη υλικού για την κωδικοποίηση και την αποκωδικοποίηση της μορφής χρώματος 4: 2: 2, καθώς και των κωδικοποιητών βίντεο NVENC του 9ου Gen NVENC και του 6ου Gen Nvidia Decoder. Η NVIDIA πρόσθεσε επίσης υποστήριξη για τις τελευταίες προδιαγραφές DisplayPort 2.1B UHBR20, η οποία μπορεί να φτάσει τα 8K@165Hz με συμπίεση ροής οθόνης (DSC).
Προδιαγραφές κινητήρα GPU | Nvidia cuda πυρήνες | 21760 |
Πυρήνες shader | Είδος | |
Πυρήνες τανυστή (AI) | 5η γενιά 3352 AI TOPS |
|
Ray Tracing Cores | 4η γενιά 318 Tflops |
|
Ρολόι ώθησης (GHz) | 2.41 | |
Βάσιμο ρολόι (GHz) | 2.01 | |
Προδιαγραφές μνήμης | Τυποποιημένη διαμόρφωση μνήμης | 32 GB GDDR7 |
Πλάτος διεπαφής μνήμης | 512-bit | |
Στήριξη τεχνολογίας | Αρχιτεκτονική Nvidia | Είδος |
Ανιχνεία ακτίνων | Ναί | |
NVIDIA DLSS | DLSS 4 Σούπερ ανάλυση DLAA Ανασυγκρότηση Ray Παραγωγή πλαισίου Δημιουργία πολλαπλών πλαισίων |
|
Αντανακλαστικό nvidia | Αντανακλαστικό 2 Λειτουργία χαμηλής λανθάνουσας κατάστασης Warp Frame (Σύντομα) |
|
Εκπομπή NVIDIA | Ναί | |
PCI Express Gen 5 | Ναί | |
Επαναπροσδιορίσιμο μπαρ | Ναί | |
Εφαρμογή Nvidia | Ναί | |
Nvidia Ansel | Ναί | |
Freestyle nvidia | Ναί | |
Nvidia shadowplay | Ναί | |
Στιγμιότυπα Nvidia | Ναί | |
Nvidia g-sync | Ναί | |
Παιχνίδια έτοιμοι οδηγοί | Ναί | |
Οδηγοί στούντιο Nvidia | Ναί | |
Nvidia omniverse | Ναί | |
RTX Remix | Ναί | |
Microsoft DirectX 12 Ultimate | Ναί | |
Boost GPU Nvidia | Ναί | |
Nvidia nvlink (SLI-ready) | Οχι | |
Vulkan 1.4, OpenGL 4.6 | Ναί | |
NVIDIA ENCODER (NVENC) | 3x ένατη γενιά | |
Nvidia decoder (NVDEC) | 2x έκτη γενιά | |
Av1 κωδικοποίηση | Ναί | |
Αποκοίτη AV1 | Ναί | |
Ικανότητα CUDA | 12.8 | |
VR έτοιμο | Ναί | |
Προβολή υποστήριξης | Μέγιστη ψηφιακή ανάλυση | 4K στα 480Hz ή 8K στα 165Hz με DSC |
Τυποποιημένες υποδοχές οθόνης | 3x DisplayPort, 1x HDMI | |
Πολλαπλών οθόνης | έως 4 | |
HDCP | 2.3 | |
Διαστάσεις καρτών | Μήκος | 304 mm |
Πλάτος | 137 mm | |
Σχισμή | 2-σχοινιά | |
Κάρτα Geforce έτοιμο για SFF | Edition Founders – Ναι Ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή |
|
Θερμικές και προδιαγραφές ισχύος | Μέγιστη θερμοκρασία GPU (στο C) | 90 |
Συνολική ισχύ γραφικών (W) | 575 | |
Απαιτούμενη ισχύ συστήματος (W) (5) | 1000 | |
Συμπληρωματικές συνδέσεις τροφοδοσίας | 4x καλώδια 8 ακίδων (προσαρμογέας στο πλαίσιο) ή 1x 600 W PCIE Gen 5 Cable |
Η GPU είναι η κορυφή της ολοκαίνουργιας αρχιτεκτονικής Blackwell, την οποία λέει η Nvidia είναι βελτιστοποιημένη για νευρική απόδοση. Διπλασιάζοντας το AI, η NVIDIA δημιούργησε τους λεγόμενους RTX Neural Shaders (μέρος της μεγαλύτερης σουίτας RTX Kit), μικρά νευρωνικά δίκτυα που μπορούν να ενσωματωθούν σε προγραμματιζόμενα shaders. Ένα RTX Neural shaders SDK επιτρέπει στους προγραμματιστές να εκπαιδεύουν τα δεδομένα του παιχνιδιού τους και τον κωδικό shader σε ένα RTX AI PC και να επιταχύνουν τις νευρικές αναπαραστάσεις τους και να μοντελοποιήσουν βάρη κατά τον χρόνο εκτέλεσης με πυρήνες Tensor Nvidia.
Μέχρι στιγμής, η NVIDIA έχει εντοπίσει τρεις βασικές εφαρμογές: συμπίεση νευρικής υφής RTX, νευρωνικά υλικά RTX και RTX Neural Radiance Cache. Ωστόσο, όλα αυτά θα απαιτήσουν υποστήριξη από τα API γραφικών. Η Microsoft έχει ήδη πει ότι οι συνεργατικοί φορείς έρχονται σύντομα στο DirectX 12. Ο όμιλος Khronos αναμφισβήτητα θα καταλήξει σε παρόμοια λύση για τον Vulkan. Στη συνέχεια, όμως, θα είναι μέχρι τους προγραμματιστές παιχνιδιών να εφαρμόσουν αυτά τα χαρακτηριστικά στα παιχνίδια τους. Μεγάλη ιστορία σύντομη, μπορεί να είναι λίγο πριν να δούμε RTX νευρωνικά shaders που εφαρμόζονται σε πραγματικά παιχνίδια, καθιστώντας το αυτόματα όχι ένα επίκεντρο των GeForce RTX 5090 εκτόξευση αναθεωρήσεων.
Το ίδιο ισχύει και για το αντανακλαστικό Nvidia 2. Η νέα τεχνολογία Warp Frame υπόσχεται να μειώσει την καθυστέρηση PC έως και 75% (το αρχικό αντανακλαστικό μείωσε την καθυστέρηση έως και 50%), το οποίο ακούγεται εξαιρετικό, ειδικά για την παραγωγή πολλαπλών πλαισίων, καθώς αυξάνει ελαφρώς την καθυστέρηση. Αλλά το Reflex 2 δεν είναι ακόμα διαθέσιμο – και δεν θα είναι αποκλειστικό για τις κάρτες γραφικών RTX 50 ούτως ή άλλως.
Αυτό που είναι αναγκαστικά στο μέτωπο και το κέντρο κάθε συνομιλίας που περιβάλλει τις νέες RTX 50 GPU είναι, φυσικά, το NVIDIA DLSS 4. Τώρα, υπάρχουν δύο μέρη σε αυτό: από τη μία πλευρά, η Nvidia κυκλοφόρησε ένα νέο, πιο προηγμένο μοντέλο αναβαθμιστικής Τεχνολογία μετασχηματιστή όρασης. Μέχρι στιγμής, το DLSS βασίστηκε σε παραδοσιακά μοντέλα CNN (Consurecal Neaural Network). Σύμφωνα με την Nvidia, όμως, αυτά τα μοντέλα απλά δεν είναι αρκετά έξυπνα για να κάνουν τις καλύτερες επιλογές, οι οποίες μερικές φορές μεταφράζονται σε εικαστικά αντικείμενα ή φάντασμα. Τα νέα μοντέλα μετασχηματιστών DLSS 4 εκπαιδεύονται σε διπλάσια ποσότητα παραμέτρων και, σύμφωνα με την NVIDIA, παρέχουν ήδη καλύτερα αποτελέσματα από τα μοντέλα CNN, για να μην αναφέρουμε ότι μπορούν να βελτιωθούν περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, ενώ τα CNN έχουν φτάσει λίγο πολύ στις μέγιστες δυνατότητές τους .
Το νέο μοντέλο ανασυγκρότησης Ray βελτιώνει ήδη την ποιότητα της εικόνας, ενώ το μοντέλο Super Resolution απελευθερώνεται ως beta.
Τα νέα μοντέλα είναι διαθέσιμα σε κάθε χρήστη GeForce RTX. Ομοίως, το νέο μοντέλο παραγωγής πλαισίουη οποία αντικαθιστά τον επιταχυντή οπτικής ροής υλικού με ένα ταχύτερο και πιο αποτελεσματικό μοντέλο με βάση το ΑΙ, είναι διαθέσιμο τόσο σε RTX 40 όσο και 50 GPU.
Αυτό που είναι αποκλειστικό για τις κάρτες γραφικών αρχιτεκτονικών Blackwell όπως το GeForce RTX 5090 είναι η παραγωγή πολλαπλών πλαισίων DLSS. Σύμφωνα με την NVIDIA, υπάρχουν αρκετές εξελίξεις υλικού που καθιστούν δυνατή τη δημιουργία πολλαπλών πλαισίων. Το κύριο είναι οι πυρήνες Tensor 5ου Gen, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες προσφέρουν έως και 2,5 φορές περισσότερη απόδοση επεξεργασίας AI. Επιπλέον, οι νέες κάρτες γραφικών έχουν ενισχυθεί με δυνατότητες μέτρησης υλικού για τη βέλτιστη βηματοδότηση πλαισίου. Προηγουμένως, η παραγωγή πλαισίου βασιζόταν στην παραδοσιακή βηματοδότηση με βάση τη CPU, η οποία μπορεί να εισαγάγει μεταβλητότητα που επηρεάζει την ομαλότητα. Με την άφιξη του DLSS 4, η NVIDIA έχει ενημερωθεί για την παραγωγή πλαισίου και την παραγωγή πολλαπλών πλαισίων για να χρησιμοποιήσει τη μέτρηση Flip αντί της βηματοδότησης με βάση την CPU, επιτρέποντας στον κινητήρα οθόνης για GPU 40 και 50 να ελέγχουν με ακρίβεια τον χρονισμό εμφάνισης.
Με την παραγωγή πολλαπλών πλαισίων DLSS, η NVIDIA υπόσχεται απολύτως τεράστια κέρδη απόδοσης έως και 8 φορές στα βαρύτερα παιχνίδια, όπως ο Alan Wake 2, ο Black Myth: Wukong και το Cyberpunk 2077.
Ωστόσο, αυτές οι αυξήσεις του ρυθμού πλαισίου με βέλτιστη περίπτωση μετριούνται με τη λειτουργία απόδοσης DLSS. Σε αυτήν την ανασκόπηση, έβαλα αντ ‘αυτού το GeForce RTX 5090 μέσω του μύλου όταν χρησιμοποιείτε τη ρύθμιση DLSS υψηλής ποιότητας που διατίθεται σε οποιοδήποτε παιχνίδι, DLAA ή, αν αυτό δεν είναι μια επιλογή ποιότητας. Σε όλες τις περιπτώσεις, έχω ενεργοποιήσει τις μέγιστες ρυθμίσεις εντός του παιχνιδιού χωρίς να καταφεύγουν σε tweaks ή mods εκτός παιχνιδιού. Η ανάλυση 4K έχει επιλεγεί σε όλες τις περιπτώσεις.
Η εξέδρα δοκιμών είναι:
- AMD Ryzen 7 9800x3d
- Msi mag b650 tomahawk wifi
- 32GB DDR5 6000 MHz
- 2TB NVME SSD Western Digital Black SN850X
Πριν ξεκινήσει, αξίζει να διευκρινιστεί ότι όλες οι δοκιμές διεξήχθησαν με την τελευταία (όχι δημόσια) έκδοση του λογισμικού FrameView της NVIDIA. Υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος για αυτό, καθώς είναι σήμερα το μοναδικό λογισμικό συγκριτικής αξιολόγησης που αναφέρει με ακρίβεια τις μετρήσεις MsBetWeenDisplayChange. Με την προαναφερθείσα νέα μέτρηση Flip, η Nvidia λέει ότι το msbetweendisplaychange, αντί των msbetweenpresents, είναι η καλύτερη μέτρηση για να αντιπροσωπεύει αυτό που βλέπει ο χρήστης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αναφέρεται κοντά στο τέλος του αγωγού απόδοσης μετά τη μέτρηση του flip, ενώ η μέτρηση των Msbetweenpresents λαμβάνει χώρα νωρίτερα όταν η Flip Metering δεν έχει ακόμη βυθίσει τα πλαίσια.
Όπως ενημέρωσε η NVIDIA, εξήγαγα δεδομένα FrameView για να απεικονιστούν ΕΠΙΠΕΔΑ (Εργαλείο ανάλυσης λανθάνουσας περιόδου πλαισίου), το οποίο στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργήσει τα διαγράμματα πίτας χρόνου πλαισίου.
Με την απελευθέρωση της έκδοσης του ιδρυτή GeForce RTX 5090, η Nvidia απέδειξε και πάλι γιατί είναι ο ηγέτης στο τμήμα GPU της επιφάνειας εργασίας. Η νέα κάρτα γραφικών διαθέτει δυνητικά πρωτοποριακές νέες τεχνολογίες που προσφέρουν το μέλλον, όπως οι RTX Neural Shaders, αλλά ακόμα και στο εδώ και τώρα, προσφέρει εξαιρετικά υψηλή απόδοση ακόμη και όταν δοκιμάζουν τα πιο φορολογικά παιχνίδια με τις μέγιστες ρυθμίσεις. Η παραγωγή πολλαπλών πλαισίων DLSS 4 είναι μια άλλη μεγάλη πρόοδος που είναι βέβαιο ότι θα διατηρήσει τον upscaler πολύ μπροστά από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, αν και ίσως η πιο επιθετική βελτίωση είναι η μέτρηση του υλικού που βελτιώνει σημαντικά τη βηματοδότηση του πλαισίου και επομένως την ομαλότητα. Για άλλη μια φορά, το μόνο πραγματικό μειονέκτημα είναι η τιμολόγηση, η οποία έχει λάβει ένα αρκετά μεγάλο χτύπημα πάνω από τη γενιά ADA, όταν το RTX 4090 κοστίζει $ 1.599. Εάν τα χρήματα δεν είναι αντικείμενο, όμως, αυτή είναι η GPU για να συνειδητοποιήσετε όλα τα όνειρα του Gamer 4K@200+Hz.
- Το GeForce RTX 5090 προσφέρει εξαιρετική απόδοση σε όλα τα δοκιμασμένα παιχνίδια PC, ακόμη και χωρίς DLSS 4 Multi Frame Generation
- Το υλικό Flip Metering είναι ένας παίκτης αλλαγής παιχνιδιού για το πόσο βελτιώνει την ομαλότητα
- Οι νευρικοί shaders RTX εξασφαλίζουν ότι η κάρτα γραφικών θα παραμείνει σχετική για τα επόμενα χρόνια
Πλεονεκτήματα
- Η τιμολόγηση είναι δυστυχώς αρκετά υψηλότερη από την τελευταία γενιά
Κατά τα βοηθήματα
Αγοράστε για το Amazon
Οι παραπάνω σύνδεσμοι είναι σύνδεσμοι θυγατρικών. Ως συνεργάτης του Amazon, το WCCFTECH.com μπορεί να κερδίσει από τις προκριματικές αγορές.
VIA: wccftech.com
NVIDIA GEFORCE RTX 5090 Ιδρυτική έκδοση
30 Ιανουαρίου 2025
Τύπος
Κάρτα γραφικών επιφάνειας εργασίας
Τιμή
1.999,99 $
Σε λίγες μόνο ώρες, η Nvidia θα ξεκινήσει επίσημα την επόμενη κάρτα γραφικών της επόμενης ναυαρχίδας, την έκδοση του ιδρυτή GeForce RTX 5090. Μπορεί να υπάρχουν ελλείψεις ή πεζοπορίες, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα εξ ολοκλήρου. Οι hardcore pc gamers περιμένουν περισσότερο από το συνηθισμένο (το GeForce RTX 4090 που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022) για να πάρει μια νέα GPU και είναι πρόθυμοι για αυτό παρά την υψηλή τιμή (το επίσημο MSRP της κάρτας γραφικών είναι $ 1.999), όπως φαίνεται από Οι ουρές που έχουν ήδη αρχίσει να σχηματίζουν έξω από ορισμένα καταστήματα. Πρέπει όμως να πληρώνετε τόσο πολύ, ακόμα κι αν μπορείτε να το αντέξετε οικονομικά; Σε αυτό το άρθρο, θα αντιμετωπίσω αυτό το ερώτημα μετά τη δοκιμή της κάρτας γραφικών αυστηρά από την άποψη του gamer.
Πρώτα απ ‘όλα, μερικές εικόνες του στοιχείου υλικού και το πακέτο που μπήκε μέσα. Ο σχεδιασμός του GeForce RTX 5090 είναι σίγουρα πολύ κομψός και εκτιμώ ότι παίρνει δύο υποδοχές και όχι τρεις.
Εάν είστε κανονικός αναγνώστης WCCFTECH, πιθανότατα είστε καλά ενημερωμένοι σε όλες τις προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά του GeForce RTX 5090 μέσω της κάλυψης του υλικού μας. Ακόμα, μια γρήγορη ανασκόπηση είναι εντάξει. Πρόκειται για GPU τέρας με 21760 CUDA Cores, 32 GB GDDR7 VRAM, διεπαφή μνήμης 512-bit, 3352 κορυφές AI για λειτουργίες Tensor Cores και 318 TFLOPS για εργασίες ανίχνευσης ακτίνων. Με όλα αυτά, δεν είναι περίεργο ότι απαιτεί 1000W ισχύος συστήματος, σχεδιάζοντας μέχρι 575W για τον εαυτό του.
Από την πλευρά της παραγωγικότητας, η σειρά RTX 50 περιλαμβάνει υποστήριξη υλικού για την κωδικοποίηση και την αποκωδικοποίηση της μορφής χρώματος 4: 2: 2, καθώς και των κωδικοποιητών βίντεο NVENC του 9ου Gen NVENC και του 6ου Gen Nvidia Decoder. Η NVIDIA πρόσθεσε επίσης υποστήριξη για τις τελευταίες προδιαγραφές DisplayPort 2.1B UHBR20, η οποία μπορεί να φτάσει τα 8K@165Hz με συμπίεση ροής οθόνης (DSC).
Προδιαγραφές κινητήρα GPU | Nvidia cuda πυρήνες | 21760 |
Πυρήνες shader | Είδος | |
Πυρήνες τανυστή (AI) | 5η γενιά 3352 AI TOPS |
|
Ray Tracing Cores | 4η γενιά 318 Tflops |
|
Ρολόι ώθησης (GHz) | 2.41 | |
Βάσιμο ρολόι (GHz) | 2.01 | |
Προδιαγραφές μνήμης | Τυποποιημένη διαμόρφωση μνήμης | 32 GB GDDR7 |
Πλάτος διεπαφής μνήμης | 512-bit | |
Στήριξη τεχνολογίας | Αρχιτεκτονική Nvidia | Είδος |
Ανιχνεία ακτίνων | Ναί | |
NVIDIA DLSS | DLSS 4 Σούπερ ανάλυση DLAA Ανασυγκρότηση Ray Παραγωγή πλαισίου Δημιουργία πολλαπλών πλαισίων |
|
Αντανακλαστικό nvidia | Αντανακλαστικό 2 Λειτουργία χαμηλής λανθάνουσας κατάστασης Warp Frame (Σύντομα) |
|
Εκπομπή NVIDIA | Ναί | |
PCI Express Gen 5 | Ναί | |
Επαναπροσδιορίσιμο μπαρ | Ναί | |
Εφαρμογή Nvidia | Ναί | |
Nvidia Ansel | Ναί | |
Freestyle nvidia | Ναί | |
Nvidia shadowplay | Ναί | |
Στιγμιότυπα Nvidia | Ναί | |
Nvidia g-sync | Ναί | |
Παιχνίδια έτοιμοι οδηγοί | Ναί | |
Οδηγοί στούντιο Nvidia | Ναί | |
Nvidia omniverse | Ναί | |
RTX Remix | Ναί | |
Microsoft DirectX 12 Ultimate | Ναί | |
Boost GPU Nvidia | Ναί | |
Nvidia nvlink (SLI-ready) | Οχι | |
Vulkan 1.4, OpenGL 4.6 | Ναί | |
NVIDIA ENCODER (NVENC) | 3x ένατη γενιά | |
Nvidia decoder (NVDEC) | 2x έκτη γενιά | |
Av1 κωδικοποίηση | Ναί | |
Αποκοίτη AV1 | Ναί | |
Ικανότητα CUDA | 12.8 | |
VR έτοιμο | Ναί | |
Προβολή υποστήριξης | Μέγιστη ψηφιακή ανάλυση | 4K στα 480Hz ή 8K στα 165Hz με DSC |
Τυποποιημένες υποδοχές οθόνης | 3x DisplayPort, 1x HDMI | |
Πολλαπλών οθόνης | έως 4 | |
HDCP | 2.3 | |
Διαστάσεις καρτών | Μήκος | 304 mm |
Πλάτος | 137 mm | |
Σχισμή | 2-σχοινιά | |
Κάρτα Geforce έτοιμο για SFF | Edition Founders – Ναι Ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή |
|
Θερμικές και προδιαγραφές ισχύος | Μέγιστη θερμοκρασία GPU (στο C) | 90 |
Συνολική ισχύ γραφικών (W) | 575 | |
Απαιτούμενη ισχύ συστήματος (W) (5) | 1000 | |
Συμπληρωματικές συνδέσεις τροφοδοσίας | 4x καλώδια 8 ακίδων (προσαρμογέας στο πλαίσιο) ή 1x 600 W PCIE Gen 5 Cable |
Η GPU είναι η κορυφή της ολοκαίνουργιας αρχιτεκτονικής Blackwell, την οποία λέει η Nvidia είναι βελτιστοποιημένη για νευρική απόδοση. Διπλασιάζοντας το AI, η NVIDIA δημιούργησε τους λεγόμενους RTX Neural Shaders (μέρος της μεγαλύτερης σουίτας RTX Kit), μικρά νευρωνικά δίκτυα που μπορούν να ενσωματωθούν σε προγραμματιζόμενα shaders. Ένα RTX Neural shaders SDK επιτρέπει στους προγραμματιστές να εκπαιδεύουν τα δεδομένα του παιχνιδιού τους και τον κωδικό shader σε ένα RTX AI PC και να επιταχύνουν τις νευρικές αναπαραστάσεις τους και να μοντελοποιήσουν βάρη κατά τον χρόνο εκτέλεσης με πυρήνες Tensor Nvidia.
Μέχρι στιγμής, η NVIDIA έχει εντοπίσει τρεις βασικές εφαρμογές: συμπίεση νευρικής υφής RTX, νευρωνικά υλικά RTX και RTX Neural Radiance Cache. Ωστόσο, όλα αυτά θα απαιτήσουν υποστήριξη από τα API γραφικών. Η Microsoft έχει ήδη πει ότι οι συνεργατικοί φορείς έρχονται σύντομα στο DirectX 12. Ο όμιλος Khronos αναμφισβήτητα θα καταλήξει σε παρόμοια λύση για τον Vulkan. Στη συνέχεια, όμως, θα είναι μέχρι τους προγραμματιστές παιχνιδιών να εφαρμόσουν αυτά τα χαρακτηριστικά στα παιχνίδια τους. Μεγάλη ιστορία σύντομη, μπορεί να είναι λίγο πριν να δούμε RTX νευρωνικά shaders που εφαρμόζονται σε πραγματικά παιχνίδια, καθιστώντας το αυτόματα όχι ένα επίκεντρο των GeForce RTX 5090 εκτόξευση αναθεωρήσεων.
Το ίδιο ισχύει και για το αντανακλαστικό Nvidia 2. Η νέα τεχνολογία Warp Frame υπόσχεται να μειώσει την καθυστέρηση PC έως και 75% (το αρχικό αντανακλαστικό μείωσε την καθυστέρηση έως και 50%), το οποίο ακούγεται εξαιρετικό, ειδικά για την παραγωγή πολλαπλών πλαισίων, καθώς αυξάνει ελαφρώς την καθυστέρηση. Αλλά το Reflex 2 δεν είναι ακόμα διαθέσιμο – και δεν θα είναι αποκλειστικό για τις κάρτες γραφικών RTX 50 ούτως ή άλλως.
Αυτό που είναι αναγκαστικά στο μέτωπο και το κέντρο κάθε συνομιλίας που περιβάλλει τις νέες RTX 50 GPU είναι, φυσικά, το NVIDIA DLSS 4. Τώρα, υπάρχουν δύο μέρη σε αυτό: από τη μία πλευρά, η Nvidia κυκλοφόρησε ένα νέο, πιο προηγμένο μοντέλο αναβαθμιστικής Τεχνολογία μετασχηματιστή όρασης. Μέχρι στιγμής, το DLSS βασίστηκε σε παραδοσιακά μοντέλα CNN (Consurecal Neaural Network). Σύμφωνα με την Nvidia, όμως, αυτά τα μοντέλα απλά δεν είναι αρκετά έξυπνα για να κάνουν τις καλύτερες επιλογές, οι οποίες μερικές φορές μεταφράζονται σε εικαστικά αντικείμενα ή φάντασμα. Τα νέα μοντέλα μετασχηματιστών DLSS 4 εκπαιδεύονται σε διπλάσια ποσότητα παραμέτρων και, σύμφωνα με την NVIDIA, παρέχουν ήδη καλύτερα αποτελέσματα από τα μοντέλα CNN, για να μην αναφέρουμε ότι μπορούν να βελτιωθούν περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, ενώ τα CNN έχουν φτάσει λίγο πολύ στις μέγιστες δυνατότητές τους .
Το νέο μοντέλο ανασυγκρότησης Ray βελτιώνει ήδη την ποιότητα της εικόνας, ενώ το μοντέλο Super Resolution απελευθερώνεται ως beta.
Τα νέα μοντέλα είναι διαθέσιμα σε κάθε χρήστη GeForce RTX. Ομοίως, το νέο μοντέλο παραγωγής πλαισίουη οποία αντικαθιστά τον επιταχυντή οπτικής ροής υλικού με ένα ταχύτερο και πιο αποτελεσματικό μοντέλο με βάση το ΑΙ, είναι διαθέσιμο τόσο σε RTX 40 όσο και 50 GPU.
Αυτό που είναι αποκλειστικό για τις κάρτες γραφικών αρχιτεκτονικών Blackwell όπως το GeForce RTX 5090 είναι η παραγωγή πολλαπλών πλαισίων DLSS. Σύμφωνα με την NVIDIA, υπάρχουν αρκετές εξελίξεις υλικού που καθιστούν δυνατή τη δημιουργία πολλαπλών πλαισίων. Το κύριο είναι οι πυρήνες Tensor 5ου Gen, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες προσφέρουν έως και 2,5 φορές περισσότερη απόδοση επεξεργασίας AI. Επιπλέον, οι νέες κάρτες γραφικών έχουν ενισχυθεί με δυνατότητες μέτρησης υλικού για τη βέλτιστη βηματοδότηση πλαισίου. Προηγουμένως, η παραγωγή πλαισίου βασιζόταν στην παραδοσιακή βηματοδότηση με βάση τη CPU, η οποία μπορεί να εισαγάγει μεταβλητότητα που επηρεάζει την ομαλότητα. Με την άφιξη του DLSS 4, η NVIDIA έχει ενημερωθεί για την παραγωγή πλαισίου και την παραγωγή πολλαπλών πλαισίων για να χρησιμοποιήσει τη μέτρηση Flip αντί της βηματοδότησης με βάση την CPU, επιτρέποντας στον κινητήρα οθόνης για GPU 40 και 50 να ελέγχουν με ακρίβεια τον χρονισμό εμφάνισης.
Με την παραγωγή πολλαπλών πλαισίων DLSS, η NVIDIA υπόσχεται απολύτως τεράστια κέρδη απόδοσης έως και 8 φορές στα βαρύτερα παιχνίδια, όπως ο Alan Wake 2, ο Black Myth: Wukong και το Cyberpunk 2077.
Ωστόσο, αυτές οι αυξήσεις του ρυθμού πλαισίου με βέλτιστη περίπτωση μετριούνται με τη λειτουργία απόδοσης DLSS. Σε αυτήν την ανασκόπηση, έβαλα αντ ‘αυτού το GeForce RTX 5090 μέσω του μύλου όταν χρησιμοποιείτε τη ρύθμιση DLSS υψηλής ποιότητας που διατίθεται σε οποιοδήποτε παιχνίδι, DLAA ή, αν αυτό δεν είναι μια επιλογή ποιότητας. Σε όλες τις περιπτώσεις, έχω ενεργοποιήσει τις μέγιστες ρυθμίσεις εντός του παιχνιδιού χωρίς να καταφεύγουν σε tweaks ή mods εκτός παιχνιδιού. Η ανάλυση 4K έχει επιλεγεί σε όλες τις περιπτώσεις.
Η εξέδρα δοκιμών είναι:
- AMD Ryzen 7 9800x3d
- Msi mag b650 tomahawk wifi
- 32GB DDR5 6000 MHz
- 2TB NVME SSD Western Digital Black SN850X
Πριν ξεκινήσει, αξίζει να διευκρινιστεί ότι όλες οι δοκιμές διεξήχθησαν με την τελευταία (όχι δημόσια) έκδοση του λογισμικού FrameView της NVIDIA. Υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος για αυτό, καθώς είναι σήμερα το μοναδικό λογισμικό συγκριτικής αξιολόγησης που αναφέρει με ακρίβεια τις μετρήσεις MsBetWeenDisplayChange. Με την προαναφερθείσα νέα μέτρηση Flip, η Nvidia λέει ότι το msbetweendisplaychange, αντί των msbetweenpresents, είναι η καλύτερη μέτρηση για να αντιπροσωπεύει αυτό που βλέπει ο χρήστης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αναφέρεται κοντά στο τέλος του αγωγού απόδοσης μετά τη μέτρηση του flip, ενώ η μέτρηση των Msbetweenpresents λαμβάνει χώρα νωρίτερα όταν η Flip Metering δεν έχει ακόμη βυθίσει τα πλαίσια.
Όπως ενημέρωσε η NVIDIA, εξήγαγα δεδομένα FrameView για να απεικονιστούν ΕΠΙΠΕΔΑ (Εργαλείο ανάλυσης λανθάνουσας περιόδου πλαισίου), το οποίο στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργήσει τα διαγράμματα πίτας χρόνου πλαισίου.
Με την απελευθέρωση της έκδοσης του ιδρυτή GeForce RTX 5090, η Nvidia απέδειξε και πάλι γιατί είναι ο ηγέτης στο τμήμα GPU της επιφάνειας εργασίας. Η νέα κάρτα γραφικών διαθέτει δυνητικά πρωτοποριακές νέες τεχνολογίες που προσφέρουν το μέλλον, όπως οι RTX Neural Shaders, αλλά ακόμα και στο εδώ και τώρα, προσφέρει εξαιρετικά υψηλή απόδοση ακόμη και όταν δοκιμάζουν τα πιο φορολογικά παιχνίδια με τις μέγιστες ρυθμίσεις. Η παραγωγή πολλαπλών πλαισίων DLSS 4 είναι μια άλλη μεγάλη πρόοδος που είναι βέβαιο ότι θα διατηρήσει τον upscaler πολύ μπροστά από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, αν και ίσως η πιο επιθετική βελτίωση είναι η μέτρηση του υλικού που βελτιώνει σημαντικά τη βηματοδότηση του πλαισίου και επομένως την ομαλότητα. Για άλλη μια φορά, το μόνο πραγματικό μειονέκτημα είναι η τιμολόγηση, η οποία έχει λάβει ένα αρκετά μεγάλο χτύπημα πάνω από τη γενιά ADA, όταν το RTX 4090 κοστίζει $ 1.599. Εάν τα χρήματα δεν είναι αντικείμενο, όμως, αυτή είναι η GPU για να συνειδητοποιήσετε όλα τα όνειρα του Gamer 4K@200+Hz.
- Το GeForce RTX 5090 προσφέρει εξαιρετική απόδοση σε όλα τα δοκιμασμένα παιχνίδια PC, ακόμη και χωρίς DLSS 4 Multi Frame Generation
- Το υλικό Flip Metering είναι ένας παίκτης αλλαγής παιχνιδιού για το πόσο βελτιώνει την ομαλότητα
- Οι νευρικοί shaders RTX εξασφαλίζουν ότι η κάρτα γραφικών θα παραμείνει σχετική για τα επόμενα χρόνια
Πλεονεκτήματα
- Η τιμολόγηση είναι δυστυχώς αρκετά υψηλότερη από την τελευταία γενιά
Κατά τα βοηθήματα
Αγοράστε για το Amazon
Οι παραπάνω σύνδεσμοι είναι σύνδεσμοι θυγατρικών. Ως συνεργάτης του Amazon, το WCCFTECH.com μπορεί να κερδίσει από τις προκριματικές αγορές.
VIA: Πηγή Άρθρου
Greek Live Channels Όλα τα Ελληνικά κανάλια: Βρίσκεστε μακριά από το σπίτι ή δεν έχετε πρόσβαση σε τηλεόραση; Το IPTV σας επιτρέπει να παρακολουθείτε όλα τα Ελληνικά κανάλια και άλλο περιεχόμενο από οποιαδήποτε συσκευή συνδεδεμένη στο διαδίκτυο. Αν θες πρόσβαση σε όλα τα Ελληνικά κανάλια Πατήστε Εδώ
Ακολουθήστε το TechFreak.GR στο Google News για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις τεχνολογίας.