Η General Motors (GM) πρόκειται να απελευθερώσει την έκθεση κερδών του τέταρτου τριμήνου 2024, με τους αναλυτές να αναμένουν ισχυρές οικονομικές επιδόσεις παρά τις προκλήσεις της στρατηγικής του ηλεκτρικού οχήματος (EV) και των διεθνών δραστηριοτήτων. Η Wall Street αναμένει τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή (EPS) ύψους 1,89 δολαρίων, ένα άλμα κατά 52,4% σε σύγκριση με το τρίμηνο 2023 και τα έσοδα των 43,93 δισ. Δολαρίων, αύξηση κατά 2,2% σε ετήσια βάση. Αυτές οι προβολές αντικατοπτρίζουν τη συνέχιση της ανθεκτικότητας της GM και των στρατηγικών ελιγμών σε μια ανταγωνιστική αγορά αυτοκινήτων.
Οικονομικές επιδόσεις και καθοδήγηση
Η απόδοση της GM 2024 έχει επισημανθεί με ισχυρές πωλήσεις και κερδοφορία. Η εταιρεία ανέφερε 4% αύξηση στις πωλήσεις των ΗΠΑ σε 2,7 εκατομμύρια οχήματα, το υψηλότερο ποσό της από το 2019 και 21% σε ετήσια βάση αύξηση στις πωλήσεις του Q4. Η ισχυρή ζήτηση για πλήρους μεγέθους και SUV, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων όπως το Chevrolet Tahoe και το GMC Yukon, συνέβαλαν σημαντικά σε αυτή την ανάπτυξη. Η αυτοκινητοβιομηχανία διατήρησε επίσης την ηγεσία της στην κατηγορία SUV πλήρους μεγέθους για 50η συνεχή χρονιά.
Για ολόκληρο το έτος, η GM είχε ενημερώσει προηγουμένως την καθοδήγησή της πολλές φορές, αυξάνοντας το προσαρμοσμένο εύρος EBIT σε 14 δισεκατομμύρια δολάρια έως 15 δισεκατομμύρια δολάρια και προσαρμόστηκε EPS στα $ 10.00 – $ 10.50. Επιπλέον, η εταιρεία στοχεύει στην αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς ταμειακή ροή ύψους 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 13,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποδεικνύοντας περαιτέρω την ικανότητά της να προσαρμοστεί στη δυναμική της αγοράς. Οι επενδυτές θα παρακολουθήσουν στενά τις προοπτικές της GM 2025, ιδίως όσον αφορά τις προσαρμοσμένες προβολές των κερδών και των ταμειακών ροών, καθώς η εταιρεία στοχεύει να αξιοποιήσει αυτή τη δυναμική.
Ανάπτυξη και προκλήσεις EV
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ήταν ένα φωτεινό σημείο για την GM το 2024, με αύξηση κατά 125% μόνο στο τρίτο τρίμηνο, διπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς του κατά τη διάρκεια του έτους. Η επιτυχία των μοντέλων όπως το Chevrolet Equinox EV και το Cadillac Lyriq υπογράμμισαν την πρόοδο της GM στην αγορά EV. Ωστόσο, η εταιρεία αναθεώρησε τον στόχο παραγωγής της 2024 EV σε 200.000 μονάδες, το χαμηλό τέλος της προηγούμενης περιοχής της, αντανακλώντας τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στην κλιμάκωση της παραγωγής και τη μείωση του κόστους.
Για να αντιμετωπίσει αυτά τα εμπόδια, η GM σχεδιάζει να μειώσει το κόστος παραγωγής EV κατά 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε 4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025 και να επιτύχει θετικά μεταβλητά περιθώρια κέρδους για τη σειρά EV. CFO Paul Jacobson υπογραμμίσαμε ότι αυτές οι προσπάθειες θα οδηγούσαν σε βελτιωμένη κερδοφορία τα επόμενα χρόνια. Παρά τα μέτρα αυτά, η GM αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από την Tesla και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Tesla να αναμένεται να ξεκινήσει το πιο προσιτό μοντέλο της ακόμα το 2025.
Αναδιάρθρωση κρουαζιέρας και επιχειρήσεις της Κίνας
Η αυτόνομη μονάδα οχημάτων της GM, κρουαζιέρα, υποβλήθηκε σε σημαντική αναδιάρθρωση το 2024. Μετά από περιστατικά ασφαλείας και ρυθμιστικές προκλήσεις, η εταιρεία αποφάσισε να ολοκληρώσει τις λειτουργίες της ρομπότας και να ενσωματώσει τις τεχνολογίες της Cruise στην εσωτερική αυτόνομη ομάδα οδήγησης. Αυτός ο στρατηγικός άξονας στοχεύει να επικεντρωθεί σε εφαρμογές που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές όπως το λογισμικό Super Cruise της GM για προσωπικά οχήματα.
Ωστόσο, αυτή η μετάβαση ήρθε με οικονομικά έξοδα. Η GM ανέφερε ένα writedown ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που σχετίζεται με τις δραστηριότητές της στην Κίνα το τρίτο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένων των κατηγοριών ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις κοινοπραξίες της Κίνας και τις πρόσθετες απώλειες μετοχών από τα τέλη απομείωσης. Παρά τις αποτυχίες αυτές, η GM κατόρθωσε να παραδώσει 1,8 εκατομμύρια οχήματα στην Κίνα το 2024, με τις παραδόσεις του Q4 να αυξάνονται κατά 40,6% σε τέταρτο σε περίπου 600.000 μονάδες.
Στρατηγικές συνεργασίες και πρωτοβουλίες
Η GM συνέχισε να ενισχύει τη θέση της μέσω στρατηγικών συνεργασιών και πρωτοβουλιών το 2024. Η εταιρεία επέκτεινε το δημόσιο δίκτυο EV Fast-Charging Network σε συνεργασία με την EVGO και το ChargePoint, ξεπερνώντας 2.000 δημόσιους πάγκους γρήγορης φόρτισης. Ξεκίνησε επίσης την GM Energy PowerBank, ενισχύοντας τις λύσεις διαχείρισης ενέργειας για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.
Επιπλέον, η GM επένδυσε σε μελλοντικές τεχνολογίες μέσω επιχειρήσεων, όπως η επένδυση των 10 εκατομμυρίων δολαρίων στο Forge Nano και το κλείσιμο του Thacker Pass Pass Lithium Mining Joint με το Lithium Americas. Αυτές οι κινήσεις στοχεύουν στην εξασφάλιση αλυσίδων εφοδιασμού και να υποστηρίξουν τη μετάβαση της GM στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Η GM έφτασε επίσης σε μια συμφωνία μη δέσμευσης με την Hyundai Motor για να συνεργαστεί για την παραγωγή EV και τη χονδρική πώληση. Επιπλέον, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε μια συνεργασία με την Liberty Formula 1 για να φέρει το εμπορικό σήμα Cadillac στο δίκτυο Formula 1 μέχρι το 2026, παρουσιάζοντας τη φιλοδοξία του να αυξήσει το παγκόσμιο προφίλ της.
Αγορά και κανονιστικές προκλήσεις
Η GM αντιμετωπίζει σημαντικές ρυθμιστικές και αβεβαιότητες της αγοράς που κατευθύνονται στο 2025. Επιπλέον, η μετατόπιση των κινήτρων EV και των ρυθμιστικών πλαισίων σε βασικές αγορές θα μπορούσε να επηρεάσει την ικανότητα της GM να κλιμακώσει την παραγωγή και τις πωλήσεις του ηλεκτρικού οχήματος.
Παρά τις προκλήσεις αυτές, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για τις προοπτικές της GM. Η Deutsche Bank αναβάθμισε πρόσφατα το απόθεμα της GM για να “αγοράσει”, αναφέροντας τις στρατηγικές προσαρμογές της εταιρείας, τη συνεπή εκτέλεση και το επιθετικό πρόγραμμα αγοράς μετοχών. Το απόθεμα της GM ξεπέρασε πολλούς ανταγωνιστές το 2024, αυξάνοντας το 48%και οι αναλυτές αναμένουν ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί το 2025.
Ωστόσο, η τροχιά ανάπτυξης EV της GM παραμένει ένα επίκεντρο για τους επενδυτές. Οι επαναβαθμητικοί στόχοι παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας και τα μέτρα κοπής κόστους σηματοδοτούν μια ρεαλιστική προσέγγιση, αλλά παραμένουν ερωτήσεις σχετικά με τη μακροπρόθεσμη επεκτασιμότητα και την κερδοφορία. Το προγραμματισμένο μοντέλο EV και ο αναπτυσσόμενος ανταγωνισμός της αντίπαλης Tesla και ο αναπτυσσόμενος ανταγωνισμός από τους παλαιότερους αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν περαιτέρω τα πονταρίσματα.
Προτεινόμενη πίστωση εικόνας: Γενική κινητήρα
VIA: Πηγή Άρθρου
Greek Live Channels Όλα τα Ελληνικά κανάλια: Βρίσκεστε μακριά από το σπίτι ή δεν έχετε πρόσβαση σε τηλεόραση; Το IPTV σας επιτρέπει να παρακολουθείτε όλα τα Ελληνικά κανάλια και άλλο περιεχόμενο από οποιαδήποτε συσκευή συνδεδεμένη στο διαδίκτυο. Αν θες πρόσβαση σε όλα τα Ελληνικά κανάλια Πατήστε Εδώ
Ακολουθήστε το TechFreak.GR στο Google News για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις τεχνολογίας.