Πώς η Rockstar Games κυνηγά μεγαλύτερους, καλύτερους και πιο καθηλωτικούς κόσμους
Πώς η Rockstar Games κυνηγά μεγαλύτερους, καλύτερους και πιο καθηλωτικούς κόσμους - StarLink Greece


Έχουν περάσει 23 χρόνια από τότε που η Rockstar Games πρωτοστάτησε στα open-world 3D παιχνίδια με το Grand Theft Auto 3 και από εκείνη την κυκλοφορία που άλλαξε τη βιομηχανία, το στούντιο παρέμεινε στην πρώτη γραμμή του είδους. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν περισσότεροι διεκδικητές στο θρόνο από ποτέ αυτές τις μέρες, οι κόσμοι της Rockstar έχουν αποδειχθεί σταθερά ότι είναι ηγέτες γενεών σε μεγάλο βαθμό χάρη στην επιδίωξη του καθηλωτικού ρεαλισμού. Το δίκτυο αλληλεπικαλυπτόμενων συστημάτων και χειροποίητων στοιχείων που συνθέτουν μέρη όπως το Los Santos και το Saint Denis έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μια τέτοια αίσθηση αυθεντικότητας που κάνουν αυτές τις προσομοιωμένες πόλεις να μοιάζουν πραγματικά ζωντανές.

Η τέχνη πίσω από τέτοιες ψηφιακές πραγματικότητες είναι κάτι που ο Ben Hinchliffe γνωρίζει καλά. Ένας πρώην σχεδιαστής της Rockstar που εργάζεται τώρα στο καθηλωτικό πεδίο της εικονικής πραγματικότητας, βοήθησε στη δημιουργία των κόσμων του L.A. Noire, του Grand Theft Auto 5 και του Red Dead Redemption 2 – παιχνίδια που το καθένα ώθησε τον πήχη όλο και ψηλότερα.

L.A. Noire’s facial capture tech made conversations feel very realistic (if quite uncanny) Image credit: Rockstar Games

Για το L.A. Noire του 2011, μεγάλο μέρος αυτής της εμβάπτισης προήλθε από την πρωτοποριακή τεχνολογία καταγραφής προσώπου που μπόρεσε να αναδημιουργήσει κάθε μικρή και μεγάλη έκφραση και κίνηση ενός ηθοποιού. Είναι το χαρακτηριστικό για το οποίο θα θυμόμαστε καλύτερα τον προγραμματιστή Team Bondi. Αλλά η Rockstar, που ενήργησε τόσο ως εκδότης όσο και ως συν-προγραμματιστής στο έργο, προσέφερε πράγματα που βασίστηκαν στα αποδεδειγμένα δυνατά του σημεία στο σχεδιασμό ενός ανοιχτού κόσμου.

Αυτό είναι κάτι που αναμφίβολα θα προκαλέσει απορία σε κάποιους, καθώς το L.A. Noire θεωρείται ευρέως ένα κακό open world παιχνίδι λόγω της έλλειψης side activities και περιεχομένου που γεμίζει τον χάρτη. «Επειδή η εστίαση ήταν στον Phelps και την αστυνομία, ήσουν κάπως παγιδευμένος», λέει ο Hinchliffe. «Πόσο μακριά θα πήγαινε ο Phelps και τι θα μπορούσε να κάνει; Δεν μπορούσε να κάνει κάτι πολύ εξωφρενικό. Είναι υπεύθυνος για την επιβολή του νόμου. Διαμόρφωσε μεγάλο μέρος του περιεχομένου ως προς το πού θα μπορούσαμε να το πάμε. Ας υποθέσουμε ότι ήσουν εγκληματίας ή παράνομος, πιθανότατα θα μπορούσες να έχεις ξεφύγει με πολύ περισσότερα όσον αφορά το περιεχόμενο και τι θα μπορούσες να έχεις κάνει».

Παρόλα αυτά, η προσέγγιση του L.A. Noire σε μια εκτεταμένη πόλη ήταν πιο κοντά στην καθοδηγητική φιλοσοφία του Grand Theft Auto από ό, τι θα περίμενε κανείς. Όλα αφορούσαν την αυθεντικότητα, κάτι που έχει γίνει όλο και πιο σημαντικό για το στούντιο την τελευταία δεκαετία. «[Ο στόχος ήταν] να προσπαθήσουμε να αποκτήσουμε αυτή την ατμόσφαιρα της εποχής του 1940 και του σκηνικού και να διασφαλίσουμε ότι όλα ένιωθαν πολύ αυθεντικά όσον αφορά το πώς απεικονίζονταν σε όλο το παιχνίδι», εξηγεί ο Hinchliffe. Τα επιτεύγματα του L.A. Noire σε αυτόν τον τομέα είναι σε μεγάλο βαθμό αδιαμφισβήτητα χάρη σε μια αναπαράσταση της πόλης των αγγέλων που είναι τόσο ακριβής για την περίοδο, που ακόμη και οι άνθρωποι που ζούσαν στο Λος Άντζελες κατά τη δεκαετία του 1940 επαίνεσαν την απεικόνισή της.

Μια αντανάκλαση αυτού του αυθεντικού, προσεκτικά αναδημιουργημένου Λος Άντζελες θα βρεθεί αργότερα στο Los Santos του Grand Theft Auto 5, το οποίο διαθέτει μεγάλα τμήματα δρόμων της πόλης που είναι βγαλμένα μέσα από τη μητρόπολη που το ενέπνευσε. Αλλά ο ρεαλισμός δεν επιτυγχάνεται μόνο με την αρχιτεκτονική ακρίβεια – οι άνθρωποι είναι εξίσου σημαντικοί με τα πεζοδρόμια. Ο Hinchliffe εργάστηκε σε πολλά από τα τυχαία εγκλήματα του L.A. Noire, ένα ανθρώπινο στοιχείο που βοήθησε να ζωντανέψει την ψηφιακή πόλη. Υπήρχαν μαφιόζοι που παραμονεύουν στα παρασκήνια που δεν νοιάζονταν για την κύρια ιστορία, και ποτέ δεν θα ήξερες πότε θα χτυπήσουν. Έδωσαν το στοιχεία της αυθεντικής καθημερινής απογοήτευσης στη δουλειά ενός ντετέκτιβ – θα επικεντρωθείτε στην υπόθεση ή θα κάνατε το δημόσιο καθήκον σας και θα καθαρίσετε τους δρόμους από τους κακοποιούς;

Αυτά τα τυχαία εγκλήματα θα εξελιχθούν έμμεσα σε world events του Grand Theft Auto 5, στα οποία οι πεζοί θα ζητούσαν βοήθεια μετά από ληστεία ή κλοπή αυτοκινήτου. Εμφανίστηκαν ως μέρος της εντολής της Rockstar να «γίνουν μεγαλύτερα και καλύτερα σε κάθε πτυχή».

«Τα αυτοκίνητα έδιναν την αίσθηση ότι έχουν καλύτερο χειρισμό, καλύτερες ζημιές στα οχήματα, τα λάστιχα ξεφούσκωναν και άλλα πράγματα, οπότε όλα αντιδρούν πιο ρεαλιστικά», θυμάται ο Hinchliffe. «Ήταν ένα μεγάλο όραμα να κάνουμε το επόμενο βήμα σε όλα».

Το κλειδί για την ενίσχυση των καθηλωτικών ιδιοτήτων του GTA 5 ήταν τα δεκάδες αυτοματοποιημένα συστήματα που έκαναν την προσομοίωση της ζωής στην πόλη να αισθάνεται πραγματικά οργανική. Η έκρηξη ελαστικού ήταν μια φυσική αντίδραση στις οδηγικές συνήθειες ενός παίκτη και όχι μια ακολουθία του σεναρίου. Αλλά η Rockstar έμαθε ότι μερικές φορές χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει ένα ψέμα για να δημιουργηθεί κάτι που μοιάζει με την αλήθεια.

Πώς η Rockstar Games κυνηγά μεγαλύτερους, καλύτερους και πιο καθηλωτικούς κόσμους - StarLink Greece
GTA 5’s traffic behaviour could be hand-crafted to create immersive, cinematic situations. Image credit: Rockstar Games

Ο Hinchliffe εργάστηκε στο The Meltdown, μια αποστολή στην οποία πρέπει να βοηθήσετε την παπαράτσι Beverly Felton να τραβήξει μια φωτογραφία μιας μεθυσμένης διασημότητας που πιάστηκε σε αστυνομικό κυνήγι. Για να δημιουργήσει ένα αυθεντικό ανθρωποκυνηγητό στους δρόμους του Los Santos, ο Hinchliffe έλεγχε τα πάντα.

«Μεγάλο μέρος της κίνησης σε αυτό το κυνήγι είναι πλήρως χειρόγραφο», λέει. «Δεν είναι ατμοσφαιρική κίνηση. Έχουμε κάνει τα αυτοκίνητα να ακολουθήσουν μια καθορισμένη διαδρομή και να διασχίσουν την καθορισμένη ώρα, και έχουμε ένα φορτηγό απορριμμάτων να πετάγεται από τη γωνία τη σωστή στιγμή. Τα έχουμε σχεδιάσει όλα με το χέρι για να δώσουμε στον παίκτη την καλύτερη εμπειρία και την καλύτερη κινηματογραφική αίσθηση για αυτό το κυνηγητό.»

«Τα συστήματα της Rockstar είναι πολύ έξυπνα», προσθέτει. «Τα εργαλεία είναι πολύ ισχυρά για το σχεδιασμό. Μπορείτε να κάνετε εναλλαγή μεταξύ χειροκίνητων και γενικών συμπεριφορών πολύ εύκολα, και ακόμη και τα χειρόγραφα πράγματα φαίνονται σαν να είναι οργανικά λόγω των εργαλείων.»

Αυτή η προσέγγιση φτάνει στο απόγειό της στο Red Dead Redemption 2. Ενώ το western του 2018 είναι ο πιο έντονος ανοιχτός κόσμος της Rockstar μέχρι σήμερα, μεγάλο μέρος της αυθεντικότητάς του υπάρχει μόνο επειδή ο κόσμος έχει δημιουργηθεί έτσι. Τα σύνορα μπορεί να αισθάνονται ζωντανά, αλλά πίσω από τα παρασκήνια υπάρχουν χιλιάδες χειροποίητες απαντήσεις στις πολλές ενέργειες που μπορούν να εκτελέσουν οι παίκτες.

Πώς η Rockstar Games κυνηγά μεγαλύτερους, καλύτερους και πιο καθηλωτικούς κόσμους - StarLink Greece
Red Dead Redemption 2’s conversation system gave impressive, authentic life to every NPC. Image credit: Rockstar Games

«Μια μεγάλη πτυχή του Red Dead 2 ήταν ότι οι ανώτεροι ήθελαν τα NPC να μοιάζουν πιο αληθινά και να κάνουν αυτόν τον κόσμο γύρω σας να αισθάνεται σαν ένας ζωντανός κόσμος που αναπνέει», θυμάται ο Hinchliffe.

«Έχετε αυτές τις μικρότερες πόλεις και λιγότερη πυκνότητα πληθυσμού, οπότε χρειάζεστε τα NPC για να είναι λίγο πιο αληθινά», εξηγεί. «Ήταν ένα μεγάλο βήμα για εμάς να επιτρέψουμε στους παίκτες να μιλήσουν με τους ανθρώπους και να συμμετέχουν περισσότερο στον κόσμο, να σε κάνουμε να νιώθεις άσχημα αν πυροβολήσεις ένα τυχαίο άτομο. [Λόγω αυτού του συστήματος συνομιλίας] ίσως θα αισθανόσασταν λίγο χειρότερα για αυτό από ότι αν σκοτώνατε 20 άτομα στο GTA 5».

Σχεδόν κάθε NPC στο Red Dead Redemption 2 έχει κάποιο είδος εσωτερικής ζωής. Ακόμα κι αν αυτή η ζωή είναι απλώς να οδηγεί ένα κάρο κατά μήκος της ίδιας διαδρομής ξανά και ξανά, είναι μια δουλειά με έναν προορισμό που οι παίκτες μπορούν να μετατρέψουν σε ευκαιρία ληστείας. Αυτό το επίπεδο λεπτομέρειας είναι ζωτικής σημασίας για το Red Dead Redemption λόγω της περιορισμένης πυκνότητας πληθυσμού που ανέφερε ο Hinchliffe. Στη σύγχρονη μητροπολιτική κλίμακα του Grand Theft Auto, όμως, με τους δρόμους του που φιλοξενούν χιλιάδες πεζούς, μια τέτοια αίσθηση αυθεντικής ζωής είναι πολύ πιο δύσκολο να επιτευχθεί. Είναι σαν όνειρο να περιμένουμε από το επερχόμενο Grand Theft Auto 6 να αναπαράγει τα καθηλωτικά επιτεύγματα του RDR 2… αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αδύνατο.Πώς η Rockstar Games κυνηγά μεγαλύτερους, καλύτερους και πιο καθηλωτικούς κόσμους - StarLink Greece

Ο Hinchliffe εργάστηκε στο Grand Theft Auto 6 μέχρι που έφυγε από τη Rockstar το 2022, πράγμα που σημαίνει ότι γνωρίζει το εύρος της φιλοδοξίας της εταιρείας και δεσμεύεται από NDA για να κρατήσει αυτό το εύρος μυστικό. Αλλά ως βετεράνος σχεδιαστής παιχνιδιών ανοιχτού κόσμου, έχει τις δικές του ενημερωμένες απόψεις για το τι είναι δυνατό.

«Από θεωρητική άποψη και από το τι θα μπορούσατε να κάνετε αν είχατε τον προϋπολογισμό και το μέγεθος της ομάδας, δεν βλέπω κανένα λόγο για τον οποίο δεν θα μπορούσατε να έχετε αυτό το επίπεδο αλληλεπίδρασης με τα NPC σε ένα παιχνίδι πολύ μεγαλύτερης κλίμακας», λέει.

Ωστόσο, τέτοιες αλληλεπιδράσεις δεν βρίσκονται εκεί που βρίσκονται οι τρέχουσες προτεραιότητές του. Ο Hinchliffe εργάζεται τώρα στον Βρετανό ανεξάρτητο προγραμματιστή Just Add Water, ενεργώντας ως επικεφαλής σχεδιαστής στον προσομοιωτή κατασκευής εικονικής πραγματικότητας Dig VR. Με πολλούς τρόπους είναι μακριά από τις εμπειρίες του στη Rockstar, αλλά υπάρχει ένα στοιχείο που ενώνει το παρελθόν και το παρόν του: το immersion.

«Το VR απλώς προσθέτει ένα άλλο επίπεδο εμβάπτισης από προεπιλογή επειδή βρίσκεστε στο διάστημα», λέει ο Hinchliffe. «Αλλά είναι πιο δύσκολο να κάνεις τον παίκτη να νιώσει ότι είναι immersed και ότι αυτό το μέρος είναι πραγματικό επειδή είναι μέσα σε αυτό».

«Προφανώς το VR είναι εξαιρετικά απτικό», συνεχίζει. Χρησιμοποιείτε τα χέρια σας στα περισσότερα πράγματα και η πρόκληση είναι να βεβαιωθείτε ότι τα πράγματα που κάνετε με τα χέρια σας ή οτιδήποτε αλληλεπιδράτε είναι αληθινά. Αν δεν συμβαίνει αυτό, μπορείτε εύκολα να χάσετε τη σύνδεσή σας με αυτό που βλέπετε.»

Αυτές οι προκλήσεις υπογραμμίζουν πραγματικά δύο πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις για την εμβάπτιση. Όπου στο GTA επικεντρώνεται στη λεπτομερή προσομοίωση σε όλη την πόλη, το VR επικεντρώνεται στην πραγματική περιστροφή του κλειδιού στη μίζα. Είναι μικρότερο, πιο οικείο. Αυτό απαιτεί πλήρη επαναφορά των προσδοκιών και των φιλοδοξιών σας σε σύγκριση με το παραδοσιακό παιχνίδι. Αυτό ισχύει και για πολύ περισσότερα από το απλό immersion.

«Ένα τεράστιο επίτευγμα για εμάς [στο Dig VR] ήταν να λειτουργήσει το δυναμικό έδαφος, ώστε να μπορείτε να σκάψετε πλήρως το έδαφος και στη συνέχεια να το πετάξετε», εξηγεί. «Αυτό είναι πρωτότυπο για οποιοδήποτε παιχνίδι του Meta Quest. Τώρα, οι άνθρωποι στον παραδοσιακό κόσμο της επίπεδης οθόνης λένε «Whoop-de-Do, έχετε κάνει δυναμικό έδαφος. Υπάρχουν περίπου ένα εκατομμύριο παιχνίδια με δυναμικό έδαφος. Αλλά για εμάς στο VR, αυτό είναι μια τεράστια υπόθεση επειδή δεν υπήρχε σημείο αναφοράς για να μάθουμε. Απλώς έπρεπε να το καταλάβουμε και να το κάνουμε να λειτουργήσει».

Η τρέχουσα κατάσταση της εικονικής πραγματικότητας μοιάζει με μια επανάληψη της βρεφικής ηλικίας του παραδοσιακού gaming. Επειδή το μέσο είναι τόσο διαφορετικό, όλα απαιτούν να ξεκινήσετε από το μηδέν. Και έτσι τα επιτεύγματα του Dig VR είναι κυριολεκτικά πρωτοποριακά. Επιπλέον, μπορεί να εμπνεύσει άλλους προγραμματιστές VR να ενσωματώσουν δυναμικό έδαφος στα έργα τους. «Είναι αυτά τα μικρά βήματα για να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον και να βοηθήσουμε το μέσο να προχωρήσει μπροστά», λέει ο Hinchliffe. «Καθώς κάθε παιχνίδι βγαίνει με μια νέα λειτουργία που δεν έχει γίνει στο VR, ολόκληρος ο χώρος αρχίζει να επαναλαμβάνεται και να κινείται προς τα εμπρός».

Πριν από 23 χρόνια, η Rockstar μεταμόρφωσε τους 2D δρόμους της Scalextric σε μια πλήρως τρισδιάστατη πόλη. Προώθησε τη βιομηχανία προς τα εμπρός, ανοίγοντας το δρόμο όχι μόνο για τα δικά της παιχνίδια, αλλά θέτοντας τις βάσεις για παιχνίδια όπως το Assassin’s Creed, το Forza Horizon και το Cyberpunk 2077. Το είδος του ανοιχτού κόσμου είναι πλέον ένα συνονθύλευμα διαφορετικών συνεισφορών προγραμματιστών, καθεμία από τις οποίες έχει επαναλάβει και προωθήσει την ιδέα παραπέρα. Και τον επόμενο χρόνο, με την κυκλοφορία του Grand Theft Auto 6, θα δούμε επιτέλους ποια θα είναι η επόμενη συμβολή της Rockstar στους καθηλωτικούς κόσμους και το immersion.



VIA: Πηγή Άρθρου


Greek Live Channels Όλα τα Ελληνικά κανάλια: Βρίσκεστε μακριά από το σπίτι ή δεν έχετε πρόσβαση σε τηλεόραση; Το IPTV σας επιτρέπει να παρακολουθείτε όλα τα Ελληνικά κανάλια και άλλο περιεχόμενο από οποιαδήποτε συσκευή συνδεδεμένη στο διαδίκτυο. Αν θες πρόσβαση σε όλα τα Ελληνικά κανάλια Πατήστε Εδώ


Ακολουθήστε το TechFreak.gr στο Google News

Ακολουθήστε το TechFreak.GR στο Google News για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις τεχνολογίας.


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ